We werken steeds vaker thuis. Het is dan fijn om een goede werkinrichting te hebben. Die je niet alleen stimuleert om te werken maar je ook een fijn 'thuis'-gevoel geeft. Hoe doe je dat nou? In deze blog zal ik proberen je interessante tips te geven om je werkplek te pimpen.

STAP 1: ZOEK RUIMTE
Welke plek in huis biedt jou de beste werkomgeving? Het kan een kamertje apart zijn. Dan kun je lekker de deur achter je dicht trekken. Maar je kunt ook prima, als je motivatie dit toelaat, in de woonkamer werken. In dat geval zou ik je wel willen aanraden om ordelijk te zijn, zo houdt je woonkamer écht een woonkamer en niet een kantoor overladen met troepjes.
Misschien heb je juist wel een leuk knus hoekje onder de trap waar je prima een bureau kwijt kunt, dan heb je toch een eigen hoekje en ben je daarnaast ook betrokken bij het woongedeelte.

Beeldsteil

Office

STAP 2: BUREAU
We werken geloof ik allemaal aan een bureau. Dit lijkt me ook wel het beste qua ergonomie. Een bureau kan ook een deel van de eettafel zijn, hoewel je dan wel genoodzaakt bent om elke dag je kantoortje volledig op te ruimen als het avondeten zich aandient. 

Het kan ook een klein en simpel bureautje zijn voor als je niet al te veel ruimte hebt of nodig bent. Of een bureau met een kast erop waarin je documentatie, administratie en kantoorartikelen in kwijt kunt. Of een rolkastje onder je bureau. Een wandplank op juiste hoogte kan natuurlijk ook! Kortom, genoeg optie's voor een bureau. Hier mag je zelf even lekker mee stoeien!

STAP 3: INRICHTEN
En dan komt het leukste! Althans dat vind ik het leukste. Als je de werkplek bepaald hebt en je het bureau gekozen hebt, dan mag je gaan inrichten en aankleden. En omdat je thuis werkt, ben je vrij om alle details en accessoires toe te voegen die jij leuk vindt. Zo maak je je werkplek extra persoonlijk en huiselijk!

Paint it black

STAP 4: ORGANISEER & RUIM OP
Ja? Ben je zover? Alles bedacht hoe je het wil hebben? Voer je leuke plan dan uit! Maar dat bedoelde ik eigenlijk niet met stap 4. Naast dat het natuurlijk belangrijk is om stap voor stap een werkplek te creëren is het ook heel belangrijk om lekker geordend en georganiseerd te (kunnen) werken. Daarvoor zijn opbergers dé uitkomst. Doosjes op je bureau, documentatie-schappen, lade's en kastjes bieden je de mogelijkheid om goed te kunnen opruimen. Én natuurlijk om alles weer terug te kunnen vinden. Tip: plak etiketten of labels. Dit maakt een eventuele zoektocht een stuk makkelijker.

Styling | Black and white

real life Pinterest by AMM blog

STAP 5: DUURZAAM
Zorg voor een goede ergonomische stoel als je er langere dagen gaat werken. En de hoogte van je bureau is daarbij ook erg belangrijk. Je stoel kan nog zo goed zitten, maar als deze niet aansluit bij de hoogte van je bureau krijg je alsnog last van je rug. En nee, dat is niet de bedoeling. ;)
En ja, als je ook nog eens duurzame spullen koopt, kunnen ze lekker lang mee en heb je er extra plezier van.